ZST Mielec
Slider

Wycieczka dla najlepszych uczniów ZST

W dniu 20.10.2016 r. odbyła się wycieczka dla najlepszych uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Mielcu. Fundatorem przedsięwzięcia był Urząd Miejski w Mielcu i Zespół Szkół Technicznych, a organizatorem mgr Alicja Grzesik.

Celem tegorocznej wycieczki stał się Lublin. Po 3.5-godzinnej podróży dotarliśmy do Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Tam, w muzeum wydziału fizyki, zostaliśmy miło przywitani i oprowadzeni przez pracowników naukowych. Poprzez urządzenia w gablotach mogliśmy dokonać różnych obserwacji, doświadczeń, a także sami wykazać się znajomością praw fizyki.

Następnie przeszliśmy przez miasteczko studenckie słuchając wspomnień z życia studenckiego naszych opiekunów. Dalej udaliśmy się do Zamku Królewskiego. Przedstawiane przez panią przewodnik dzieła sztuki, eksponaty kultury ludowej z zakresu garncarstwa, przedmiotów użytku codziennego czy bogatej kolekcji strojów ludowych, wprawiały w zaciekawienie. Na zamku prawdziwą perełką jest Kaplica Św. Trójcy zwana też Kaplicą Zamkową, która jest jednym z najcenniejszych i najciekawszych zabytków sztuki średniowiecznej w Polsce i w Europie. We wnętrzu tej gotyckiej świątyni w 1418 roku wykonano bezcenne malowidła bizantyńsko-ruskie. Kaplica była świadkiem wielu ważnych wydarzeń historycznych, m. in. Unii Lubelskiej w 1569 r.

Spacer po Starym Mieście - to Brama Grodzka, kamienice z różnych epok, obiekty sakralne np.: Bazylika Relikwii Krzyża Świętego (kościół oo. Dominikanów) – jedna z najstarszych świątyń Lublina, wraz z klasztorem jest jedną z najdłużej istniejących instytucji tego miasta (w 2003 roku obchodził jubileusz 750-lecia).

Potem upragniony obiad i odpoczynek, a w końcu podziemia lubelskiej starówki. Wędrując trasą połączonych piwnic miejskich usłyszeliśmy opowiadanie przewodnika połączone z minispektaklem obrazującym historię Lublina .

Zachęcamy każdego ucznia ZST do efektywnego zdobywania wiedzy w murach naszej szkoły, co wynagrodzone zostanie takim oto prezentem.

Dziękujemy serdecznie sponsorom i organizatorom wycieczki.

Oprac.:

uczennice klasy 2BL - Agnieszka Hasek i Izabela Nowak

Opublikowano w dniu: 2.11.2016 r.
Dostarczono do publikacji w dniu: 2.11.2016 r.