ZST Mielec
Slider

Cóż może być piękniejszego niż PRAGA ?!

W dniach 31.05 –03.06 2017r. uczniowie Zespołu Szkół Technicznych przebywali na szkolnej wycieczce w Pradze. Pomimo wczesnego wyjazdu z Mielca wszyscy z entuzjazmem zwiedzali Adrspassko – Teplickie Skały. W tym najpiękniejszym skalnym mieście w Europie, położonym w Teplicach nad Mętują, mogliśmy podziwiać ogromne skalne formy z piaskowca. Po dotarciu do Pragi zakwaterowaliśmy się w kilkunastopiętrowym hotelu z zapierającym dech w piersiach widokiem na miasto. Nocny spacer uliczkami stolicy Czech przekonał nas o wyjątkowym uroku tego miejsca.

Następnego dnia pod opieką pani przewodnik kontynuowaliśmy naszą przygodę z tym cudownym miastem, zwiedzając dzielnicę Mala Strana wraz z Hradaczanami. Chyba każdy z uczestników wycieczki zapamiętał przejście przez Plac Loretański, Pałac Czerninów, Zamek Praski i Katedrę Św. Wita. Mieliśmy okazję podziwiać perłę baroku, jaką jest Kościół św. Mikołaja na Placu Małostranskim i spacerować po gotyckim XIV wiecznym Moście Karola. Wieczór tego dnia był urozmaicony wspaniałym pokazem Krizikowych Fontann.

Po całodziennym zwiedzaniu, miło było wyciągnąć się wygodnie na łóżku ☻☻☻

Trzeciego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy dalej. Podziwialiśmy urokliwe ulice Starego Miasta, mijając niezliczone tłumy turystów. Zobaczyliśmy Uniwersytet Karola, Teatr Operowy, dzielnicę "Jozefów" i słynny Zegar Orloj. Następnie udaliśmy się na Plac Wacława, gdzie odpoczywaliśmy, próbując tamtejszych specjałów i kupując pamiątki. Zmęczeni i pełni wrażeń, po południu udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczkę zakończyliśmy obiadokolacją po polskiej stronie, uświadamiając sobie, że wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.

Tę pełną atrakcji wycieczkę zawdzięczamy naszym opiekunom: paniom Reginie Gardulskiej i Magdalenie Sroczyńskiej-Kieszek oraz panu Stanisławowi Rajdzie. Bardzo dziękujemy za wyrozumiałość i cierpliwość, możliwość spotkania się z inną kulturą, zobaczenia ciekawych miejsc, spróbowania tamtejszych przysmaków, a także okazję zawiązania nowych znajomości z kolegami i koleżankami ze szkoły. Słyszeliśmy, że zaplanowana jest już kolejna wycieczka, a więc kto pierwszy ten lepszy ☻

Paulina Adamczyk i Aleksandra Wiącek z klasy 2 AL

Opublikowano w dniu: 20.06.2017 r.
Dostarczono do publikacji w dniu: 19.06.2017 r.