ZST Mielec
Slider

Pedagodzy i psycholodzy szkolni

Godziny pracy pedagogów i psychologów szkolnych

 

mgr Krystyna Golba - pedagog

Pon. 8.00
15.30
 - 15.30
 - 16.30
Wt. 8.00  - 12.30
Śr. 8.00  - 15.00
Czw. 8.00  - 11.00
Pt. 8.00  - 12.00


mgr Justyna Dyka - Szymańska - pedagog

Pon. 8.00
13.30
 - 13.30
 - 14.30
Wt. 8.00  - 12.30
Śr. 8.00  - 14.00
Czw. 8.00  - 11.00
Pt. 11.00  - 15.00


mgr Milena Soboń - psycholog

Pon. 12.00  - 16.00
Wt. 12.00  - 16.00
Śr. 8.00  - 13.00
Czw. 8.00
14.00
 - 14.00
 - 15.00
Pt. 9.00  - 12.00

mgr Ewelina Jaroń - Miotła - psycholog

Pon. 8.00  - 14.30
Wt.    
Śr. 8.00  - 14.00
Czw. 12.45  - 14.15
Pt. 13.15
14.15
 - 14.15
 - 15.15

mgr Diana Tomza - pedagog specjalny

Pon.  
Wt. 8.00  - 14.50
Śr.    
Czw. 8.00  - 14.40
Pt. 7.30
8.30
 - 8.30
 - 13.00

Kolorem niebieskim oznaczona została godzina dostępności.

Drogi uczniu udaj się do pedagoga szkolnego, gdy:

  • masz problemy osobiste, zdrowotne lub rodzinne
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem, rodzicami lub rówieśnikami
  • masz problemy z nauką
  • czujesz się samotny lub skrzywdzony
  • ktoś stosował wobec Ciebie przemoc
  • znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
  • nie radzisz sobie z jakimś problemem
  • wydaje Ci się, że nikt Cię nie rozumie
  • potrzebujesz wsparcia lub pomocy
  • chcesz podzielić się swoimi sukcesami
  • chciałbyś pomagać innym
  • masz ciekawe pomysły i chęć dzielenia się nimi
  • chcesz rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia
  • nie wiesz co robić po ukończeniu szkoły
  • potrzebujesz rozmowy o trudnej sytuacji, w której się znalazłeś….

Przyjdź zawsze, gdy stwierdzisz, że masz taką potrzebę !!!

ZAPRASZAMY

Zadania pedagoga

Zadania pedagoga szkolnego skupiają się wokół ucznia, jako głównego partnera w obrębie zadań ogólnowychowawczych, profilaktyki wychowawczej, pracy korekcyjno – wyrównawczej, indywidualnej opieki psychologiczno – pedagogicznej oraz pomocy materialnej w szczególności poprzez organizowanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej dla młodzieży, celem wspomagania rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się oraz pomoc wychowawcom klas przy współpracy z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi wspierającymi pracę wychowawczą szkoły zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji Praw Dziecka.

Zadania szczegółowe pedagoga obejmują:
  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  • Planowanie i koordynowanie działań podejmowanych na terenie szkoły z zakresu orientacji zawodowej, tj. organizowanie w odpowiednim czasie informacji (spotkania, prelekcje, wycieczki) ułatwiającej młodzieży wybór dalszego kierunku kształcenia i zawodu.
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
  • Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
  • Wspieranie nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia.
  • Współorganizowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli dla uczniów niepełnosprawnych i specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Udzielanie różnych form pomocy pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki oraz indywidualne nauczanie.
  • Przeciwdziałanie skrajnym formom zaniedbywania i niedostosowania społecznego wśród młodzieży.
  • Dokonywanie oceny okresowej sytuacji wychowawczej w szkole oraz rozpoznawanie bieżących sytuacji problemowych w szkole.
  • Prowadzenie zajęć specjalistycznych tj. zajęcia integracyjne, rewalidacyjne, profilaktyczno – edukacyjne, psychoedukacyjne oraz o charakterze terapeutycznym.
  • Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
  • Prowadzenie konsultacji i poradnictwa dla rodziców, nauczycieli i uczniów.
  • Organizowanie spotkań dla uczniów i rodziców z różnymi specjalistami.
Zadania, o których mowa są realizowane we współpracy z:
  • Dyrekcją
  • Rodzicami
  • Nauczycielami
  • Pracownikami administracji
  • Pielęgniarką szkolną
  • Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
  • Poradniami Specjalistycznymi
  • Sądem Rejonowym
  • Komendą Powiatową Policji
  • Powiatowym Urzędem Pracy
  • Urzędem Miejskim – Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
  • Starostwem Powiatowym – Wydział Edukacji
  • Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społeczne
  • Gminnymi Ośrodkami Pomocy Społecznej
  • Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
  • Samorządowym Centrum Kultury
  • Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.